آموزشگاه زبان انگلیسی  کودکان در اصفهان
سن شروع یادگیری زبان دوم از نیمه دوم قرن بیستم یکی از مباحث بحث برانگیز بوده است. با وجود گذشت زمان زیاد و تحقیقات صورت گرفته در این زمینه هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال یافت نشده است.  محققان بسیاری در زمینه تاثیر سن بر یادگیری زبان تحقیق کرده اند.
در این میان برخی از محققان با استناد به فرضیه دوره بحرانی (critical period) معتقدند دوره زبان‌آموزی برای کودک، بین دو تا حداکثر دوازده سالگی است و اگر کودک در این دوره زبان یاد نگیرد، بعداً نخواهد توانست آن را بیاموزد و بعد از این دوران امر یادگیری با دشواری های فراوانی همراه خواهد بود و زبان آموز نمیتواند بر تمام مهارت های زبانی به طور کامل اشراف پیدا کند.
❓چرا باید یادگیری زبان را از سن 3 یا 4 سالگی شروع کنیم؟
✅مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که خلاقیت، مهارت های تفکر انتقادی، و انعطاف پذیری ذهن با یادگیری زبان دوم در سنین ابتدایی عمر کودک به طور قابل توجهی افزایش می یابد. محققان به این نتیجه رسیده اند که بهترین سن یادگیری زبان دوم همان سال های قبل از مدرسه است. در این سال ها است که پایه نگرش، تفکر و یادگیری، و سایر قابلیت ها گذاشته می شود.
✅از سوی دیگر تحقیقات آماری نشان داده اند آنچه که در چند سال اول زندگی خود دریافت می کنیم در مراحل بعدی زندگی گسترش می یابد و ماندگاری آن در ذهن بیشتر خواهد بود.
❓ اما سوال اینجاست که در این رده سنی چه چیزی را باید به زبان آموز آموخت ؟ آیا درست است که در این رده حروف زبان دوم آموزش داده شود؟ آیا می توان به کودکان از همان ابتدا با آموزش نوشتن حروف آغاز کنیم ؟ اگر بله به چه حالت و با چه کتابی و اگر خیر به چه دلیل؟
✅برای پاسخ به این سوال بهتر است گذری بزنیم به یادگیری زبان اول
همه ما در اطرافمان نوزادان و کودکانی را داشته ایم که تازه زبان باز کرده اند و در حال یادگیری زبان اول هستند. همانطور که می دانیم این کودکان حداقل تا دوسال( البته این سن در کودکان متغیر است)فقط در معرض زبان اول قرار دارند و در واقع فقط ورودی (input) دارند به عبارت دیگر تنها گوش میدهند .
✨ از این موضوع می توان به خوبی دلیل اهمیت مهارت شنیداری در بین چهار مهارت اصلی را درک کرد.
بعد از این دو سال اولیه کودک شروع به صحبت می کند هر چند اشتباه و تقریبا تا سن هفت سالگی تنها از راه مهارت شنیداری و مهارت گفتاری به زبان آموزی خود ادامه میدهد بعد از آن در دوره پیش دبستانی با صدای حروف و شکل آن آشنا می شود و با کشیدن تصاویر و آموزش خطوط با نوشتن آشنا می شود در واقع یادگیری مهارت نوشتاری او تنها بعد از ورود به مدرسه به طور جدی شروع میشود.
محققان بر این باورند بهترین روش یادگیری زبان دوم به همان شیوه کسب زبان اول است


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها